Podczas targów Meble Polska 2025 w Poznaniu Interprint zaprosił odwiedzających do świata eksperymentów z formą, kolorem i fakturą. Wystawa Alchemia Designu stała się przestrzenią kreatywnych poszukiwań, gdzie projektowanie wnętrz nabierało nowego wymiaru. Była to świetna okazja do zgłębienia tajników przemian w designie i poszukiwania inspiracji.
„Projektanci wnętrz niczym alchemicy mogą miksować, łączyć różne, z pozoru nie do końca pasujące do siebie elementy. Dawniej alchemikom zależało, by wiele materiałów przekształcać w szlachetne złoto. My natomiast, za pomocą różnych dekorów, kolorów i faktur, udowadniamy, że można stworzyć coś, co będzie spójną całością” – podkreśla Weronika Kołudzka, Communication and PR Specialist w Interprint Polska.
Trawertyn i kaszmir – duet idealny
Pierwszą strefą wystawy była aranżacja, w której kaszmirowy odcień spotkał się z elegancką strukturą trawertynu. Prezentowane dekory – Travertin, Romano Classico oraz Tivoli – tworzyły harmonijną kompozycję, przywołującą atmosferę relaksu i wyciszenia. Dopełnieniem całości był kaszmirowy beż, subtelnie łączący się z naturalnymi materiałami.
„Jest stonowany, delikatny, sprzyja atmosferze wyciszenia, relaksu, regeneracji po ciężkim dniu w pracy, czy poza domem. Na co dzień mamy bowiem dosyć zgiełku, wszystkich bodźców, a w domu zależy nam na tym, by się wyciszyć. Chcemy, by ta przestrzeń była jak najbardziej spokojna” – zaznacza Weronika Kołudzka.
W kolejnej części wystawy zaprezentowano dwa dekory podłogowe: White Oiled, jasny dąb o jednolitej strukturze, oraz Nativo Oak, który dzięki naturalnemu usłojeniu sprawdzi się zarówno w rustykalnych, jak i minimalistycznych aranżacjach.
Nowe dekory – prostota i ponadczasowość
Interprint zaprezentował cztery nowe dekory, które odpowiadają na potrzeby różnorodnych stylów wnętrzarskich. Tailor Oak to synonim uniwersalności i elegancji, Epona Walnut zachwyca subtelną kolorystyką i łagodnym usłojeniem, a Narvik, wprowadza do przestrzeni spokój i harmonię inspirowaną kamieniem. Uzupełnieniem jest tekstylny dekor Nairi, który dzięki swojej strukturze sprawdzi się w nowoczesnych aranżacjach.
„Nowości Interprint skupiają się na prostocie, elegancji oraz subtelnym nawiązywaniu do forniru. To dekory stworzone z myślą o ponadczasowych wnętrzach, które nie poddają się krótkotrwałym trendom” – podkreśla Małgorzata Świerzewska Marketing Department Coordinator w Interprint Polska.
Xelio – kreatywność bez granic
Folia finish Xelio udowadnia, jak wiele możliwości daje eksperymentowanie z dekorami. Trzy platformy prezentowały unikalne zestawienia wzorów i odcieni, zachęcając do eksperymentowania.Wśród zaprezentowanych dekorów znalazły się SuviOak, nagrodzony Diamentem Meblarstwa Tombax oraz klasyczny WallaceWalnut. Największą uwagę przyciągał jednak śliwkowy unikolor Plum.
Przyszłość druku cyfrowego
Ostatnia część ekspozycji poświęcona była drukowi cyfrowemu i jego wszechstronnym zastosowaniom – od wnętrz komercyjnych, przez hotele, po przestrzenie handlowe. Na szczególną uwagę zasługiwał dekor Graffiti, zaprojektowany przy wsparciu sztucznej inteligencji, zestawiony z Snowdon, inspirowanym kwarcem, oraz Gemstone, który przypomina mozaikę minerałów.
„Targi Meble Polska stały się w końcu okazją do tego, by klienci mogli eksperymentować. Podtrzymujemy również naszą filozofię trendless. Nie skupiamy się na trendach, na tym co jest modne, bo to przemija. Proponujemy dekory i styl, które mogą posłużyć klientowi do stworzenia własnej strefy komfortu, czyli przestrzeni, w której będzie czuł się dobrze” – podsumowuje Małgorzata Świerzewska.Czytaj też:
MEBLE POLSKA 2025. Tłumy zwiedzających, światowe kontrakty i prestiżowe nagrodyCzytaj też:
Mood Stories – odkryj nową kolekcję dekorów Woodeco