CultureFORM daje projektantom możliwość odniesienia się do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Praca Aleksandry Sitek przedstawia adaptację opuszczonych po II Wojnie Światowej pozostałości kościoła ewangelickiego we Wrocławiu. W 1991 roku zawalił się dach konstrukcji. Otwarta przestrzeń zainspirowała ją do stworzenia przeszkleń, które ocieplają minimalistyczne, ascetyczne wnętrze. Projekt ma spełniać dwie funkcje: z jednej strony miejsca spotkań, z drugiej – duchowej kontemplacji.
Ponieważ na konkurs napłynęło dwa razy więcej prac niż w poprzednim etapie, jury postanowiło wyróżnić czworo autorów.
Galeria:
Aleksandra Sitek, pierwsze miejsce w kategorii CultureFORM, Tubądzin Design Awards
Bogdan Stoicescu z Rumuni został wyróżniony za projekt „Akkerman Fortress: A Reflection of Resilience” stworzony z myślą o położonym nad Dniestrem Akkermanem. To największa i najlepiej zachowana średniowieczna forteca na Ukrainie. Projektant zaproponował, by minimalistyczne wnętrza świątynne wyłożyć polerowanymi płytkami Tubądzin z kolekcji Onice Bianco i Boho, których estetyka i wzór przypominają wodę.
Galeria:
Bogdan Stoicescu, wyróżnienie w kategorii CultureFORM, Tubądzin Design Awards
Kristina Busko z Polski zaprojektowała „Licht House – Centrum Światła”. To studyjny kompleks z przestrzeniami wystawienniczymi, który odpowiednio wyreżyserowanymi spektaklami świetlnymi ma ukazywać zmiany emocjonalne zachodzące u odbiorcy. W założeniu obiekt miałoby zostać wkomponowany w obszar Wyspy Szczytnickiej we Wrocławiu.
Galeria:
Kristina Busko, wyróżnienie w kategorii CultureFORM, Tubądzin Design Awards
Niels Geers z Holandii przedstawił pracę „Healing House”. Jest to nowatorskie centrum medyczne, które wpisuje się w konwencję ekologii oraz powrotu do natury. Projekt został zainspirowany zetknięciem się autora z ograniczeniami architektury budynków opieki zdrowotnej. Centrum połączone jest z parkiem.
Galeria:
Niels Geerts, wyróżnienie w kategorii CultureFORM, Tubądzin Design Awards
Oksana Szumelda z Ukrainy stworzyła „Lwowskie krematorium”, które ma zwrócić uwagę na sytuację społeczeństwa w kraju, w którym toczy się wojna. Kwadratowa bryła uosabia porządek i przemijanie – cztery pory roku, cztery etapy życia (dzieciństwo, młodość, dojrzałość, starość). Wewnątrz kwadratowego budynku wpisano okrąg, który ma symbolizować odwieczny porządek – słońce podróżujące po niebie, wieczność i nieskończoność. Jest to miejsce, w którym początek spotyka się z końcem.
Galeria:
Oksana Shumelda, wyróżnienie w kategorii CultureFORM, Tubądzin Design AwardsCzytaj też:
Znamy laureatów Dezeen Awards 2022 w kategorii wnętrza!Czytaj też:
Międzynarodowa nagroda dla polskiej marki oświetleniowej!