Domy przyszłości – relacje a innowacje. Debata IKEA w Reducie Banku Polskiego w Warszawie

Domy przyszłości – relacje a innowacje. Debata IKEA w Reducie Banku Polskiego w Warszawie

Dodano: 
Domy przyszłości – relacje a innowacje. Debata IKEA w Reducie Banku Polskiego w Warszawie
Domy przyszłości – relacje a innowacje. Debata IKEA w Reducie Banku Polskiego w WarszawieŹródło:serwis prasowy / IKEA
Początek sezonu jesienno-zimowego był dla IKEA pretekstem do spotkania i przedyskutowania kwestii, jak w przyszłości będzie zmieniał się dom oraz jak wpływają na niego aktualne zmiany społeczne, ekonomiczne i geopolityczne.

W trakcie wydarzenia w Reducie Banku Polskiego w Warszawie zaproszeni eksperci rozmawiali o swoim podejściu do domu w kontekście własnych czterech kątów, sąsiedztwa i planety. Wśród panelistów znaleźli się między innymi: prof. Radosław Markowski – Profesor nauk społecznych, Natalia Olszewska – współzałożycielka Impronty, Specjalistka od zastosowania neuronauk w architekturze.

IKEA od lat bada rynek i odwiedza domy, w tym również Polaków, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w domowym życiu. Dzięki temu dzisiaj wiadomo, że słowo „dom” przez ostatnie lata zyskało na znaczeniu – to już nie tylko nasi najbliżsi i wnętrza. Dzisiaj patrzymy na niego także przez pryzmat naszego najbliższego otoczenia – społeczności oraz planety. Kryzysy i ludzkie tragedie, takie jak pandemia i wojna tuż za granicą sprawiły, że Polacy otworzyli się na sąsiadów. Na małej przestrzeni szukamy rozwiązań, dzięki którym możemy żyć zarówno wspólnie, jak i oddzielnie, mając jednocześnie miejsce do pracy, nauki oraz tworzenia więzi. W związku z potrzebą wielofunkcyjności wyraźnie obserwujemy wydzielenie strefy produktywnej i strefy relaksu w naszych domach.

Galeria:
Domy przyszłości – relacje a innowacje. Debata IKEA

Mimo tak wyraźnego wpływu domu na samopoczucie – przeciętne miesięczne wydatki na buty i odzież na 1 osobę w gospodarstwach domowych stanowią 4,4% wydatków ogółem, a na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego poświęcamy 5,6%, czyli niewiele więcej (do tej kategorii wlicza się także elektronika i AGD).

IKEA wierzy, że to jak mieszkamy, ma wpływ nasze samopoczucie, a 34% Polaków (w Raporcie „Życie w domu 2021”) zgodziło się z tym stwierdzeniem. Dlatego też marka stale pracuje nad funkcjonalnymi, dobrze zaprojektowanymi rozwiązaniami, aby uczynić życie wielu ludzi na świecie lepszym. Pamięta przy tym o środowisku i przystępności cenowej, wpisując każdy ze swoich produktów w zasady Demokratycznego Wzornictwa. Tworzy produkty o pięknym wzornictwie, funkcjonalności – takie, które są zrównoważone, dobrej jakości i w przystępnej cenie, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu.

Czytaj też:
„Ikea nie jest odporna na inflację". Decyduje się jednak na obniżki
Czytaj też:
Aranżacja małej kuchni w bloku. Inspiracje od projektantów