Projekt wnętrz. Nowe życie XVII–wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie

Projekt wnętrz. Nowe życie XVII–wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie

Dodano: 
Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29
Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29 Źródło: Ewout Huibers / v2com
Architekci z pracowni i29 przekształcili zaniedbany XVII–wieczny budynek nad kanałem w Amsterdamie w jasny dom z nieoczekiwanymi widokami na zewnątrz i zaskakującymi przestrzeniami wewnątrz.

Dom, położony nad kanałem w pobliżu Amstelveld (plac w centrum Amsterdamu), został wybudowany w 1675 roku. Z biegiem lat popadł w niemal całkowitą ruinę. Jego renowacja trwała ponad dwa lata. Architekci podkreślili nowe wnętrza kolorem, wyróżniając w ten sposób strefy o różnych funkcjach. Oryginalne detale są wyeksponowane lub ukryte w barwnych pomieszczeniach. Aby stworzyć osie widokowe, przestrzenie zostały połączone, co umożliwia płynne przenikanie między nimi koloru lub rodzaju wykończenia. Mieszkanie po remoncie nieco się powiększyło, ma teraz powierzchnię 115 m2.

Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29

Kolorowy kalejdoskop w aranżacji wnętrz

W przeciwieństwie do starej struktury, nowe elementy są wyraźnie rozpoznawalne. Przestrzeń kuchenna na parterze jest wykończona białym betonem i ma jasne ściany oraz zaprojektowaną na zamówienie dębową kuchnię i stół jadalniany. Idąc wzdłuż wyspy kuchennej, widzimy zieloną szklaną bryłę, w której jest ukryty, w pełni wyposażony pokój gościnny z łazienką i wyjściem do ogrodu. Kuchnia jest wizualnie połączona z gabinetem za sprawą dębowej ściany bejcowanej na szaro, która stanowi również piękne wejście do pomieszczeń powyżej. Ta sama szarość jest kontynuowana w salonie, ale w formie tekstylnego pokrycia ściennego dla poprawienia akustyki wnętrza. Za obrotową ścianą z książkami w salonie, jest inna ukryta strefa – miejsce do czytania lub relaksu, otoczone uspokajającym niebieskim wykończeniem.

Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29

Projekt łazienek. Widok na kanały i japońska wanna

Sypialnie na piętrze emanują komfortem i luksusem, jak w prawdziwym hotelu. Główna sypialnia, z oryginalną konstrukcją dachu, jest oddzielona od łazienki lustrzaną bryłą, która otacza zarówno klatkę schodową, jak i strefę prysznica. Ściany prysznicowe są zabudowane lustrami dwukierunkowymi, które dają niesamowity widok na kanały. W sąsiedniej łazience znajduje się tradycyjna japońska wanna i wolnostojąca dopasowana umywalka, obie wykonane z drewna. Wszystkie nowe i przejrzyście zaprojektowane elementy wtapiają się w otoczenie XVII–wiecznego domu, który jest gotowy na przyjęcie następnego pokolenia mieszkańców.

Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29Wnętrza XVII-wiecznego domu nad kanałem w Amsterdamie, projekt pracowni i29

Studio i29

Wielokrotnie nagradzane biuro projektowania wnętrz i architektury z siedzibą w Amsterdamie. W coraz bardziej cyfrowym świecie architekci projektują fizyczne doświadczenia, ich projekty są sensualne, ale też nowoczesne i zaskakujące. Dewizą studia i29 jest prostota. We współpracy z klientami i29 projektuje miejsca o silnej tożsamości, bardzo wyraziste. Doceniają pracę z zabytkową tkanką architektoniczną, ponieważ daje to możliwość ponownego wykorzystania historycznych wartości, a także przetłumaczenie ich na współczesny język projektowania.