Wyje do księżyca
Patricia Urquiola, najjaśniej panująca nam królowa międzynarodowego designu, podjęła tej jesieni współpracę z włoską marką Mutina. Nie po raz pierwszy z resztą. Na pewno pamiętacie Azulej, jej fenomenalną, wielokrotnie nagradzaną kolekcję płytek ceramicznych z 2013, która zapoczątkowała modę na hiszpańskie tradycyjne wzory we współczesnych wnętrzach oraz trend łączenia na jednej powierzchni płytek o różnych deseniach.
Dzikość serca
W tym roku Urquiola zaprezentowała nie ceramiczne płytki, lecz bezprecedensowy projekt dekoracji. El Lobo (czyli wilk po hiszpańsku) to rzeźba. Szkic projektantki – narysowany jedną linią profil dzikiego wyjącego do księżyca wilka, Mutina przetłumaczyła na język ceramiki. Dlaczego wilk? Bo włoska marka ma w swoim DNA geny wilka. Mutina to fenomenalna intuicja i wyostrzony węch. –Tajemnica jej sukcesu tkwi w wolności nie do okiełzania oraz z wiary w siłę stada – mówi Urquiola.
Patricia Urquiola
Patricia Urquiola jest architektką i projektantką. Urodziła się w 1961 roku, studiowała w Madrycie i w Mediolanie, była uczennicą samego Achille Castilioniego, potem współpracowała z Vico Magistrettim w firmie De Padova. W latach 80. XX wieku została dyrektorem artystycznym w Moroso, po czym, niedługo później zdecydowała się na założenie własnego studia projektowego. Uważa się ją za jedną najwybitniejszych projektantek współczesnego designu. Jest autorką niezliczonej ilości projektów dla najznakomitszych producentów wyposażenia wnętrz takich jak: Axor, Mutina, Agape, Kvadrat, Flos, B&B Italia, Alessi, Bizassa, Foscarini i Louis Vuitton.
Czytaj też:
Jak lep na muchy. Dekoracje inne niż wszystkieCzytaj też:
Kąpiel Królowej Wiktorii. Nowa kolekcja kafelków brytyjskiej manufaktury