Zacznijmy od tego, co przestanie być modne lub potrzebne?
Produkty, które nie biorą pod uwagę szerokich aspektów projektowania, będą stopniowo znikać z kuchni. Obecnie oczekujemy od urządzeń kuchennych, aby podążały za indywidualnym stylem życia i odzwierciedlały nasze wartości, wykraczając poza estetykę i funkcjonalność. Dziś liczy się wielofunkcyjność urządzeń, wręcz ich hybrydowy charakter oraz wpływ ich produkcji i użytkowania na środowisko naturalne.
A jakie kolory i wzory będą dominowały w kuchni?
W aranżacji wnętrz kładziemy większy nacisk na personalizację i kreatywność, co może być efektem spędzania większej ilości czasu w domu. Zainteresowanie wzrasta w kierunku różnorodnych kolorów oraz materiałów i wykończeń. Zauważamy dwa kontrastujące trendy kolorystyczne: z jednej strony czarny granit, laminat i wykończenia w czarnym macie, a z drugiej – paleta żywych i ciepłych barw, od zieleni awokado po kolor jagodowy i odcienie karmelu.
Wzory i desenie wnętrz będą reprezentować naturalność i autentyczność, co wpływa na komfort codziennego życia. Popularność zyskają ultramatowe wykończenia, powłoki antyodciskowe, bardziej odporne powierzchnie oraz kolorowe akcenty ze stali szlachetnej.
A co z materiałami? Jakie zdominują rynek wnętrzarski?
Na podstawie dogłębnego badania rynku zauważyliśmy, że kluczową rolę odgrywa wykorzystanie materiałów minimalizujących wpływ na środowisko naturalne. Dlatego w naszej ofercie znajdują się baterie i zlewozmywaki wykonane z recyklingowanej stali szlachetnej. Wprowadzamy również akcesoria z ekologicznych materiałów, takich jak bambus. Jeśli chodzi o wybory estetyczne, to rośnie popularność metalicznych wykończeń oraz kolorowej stali szlachetnej.
Jakie innowacje technologiczne lub produktowe mają potencjał, by zrewolucjonizować kuchnię?
Kluczowym trendem są urządzenia hybrydowe, łączące liczne funkcje i integrujące tradycyjne narzędzia kuchenne. Franke już teraz proponuje szereg urządzeń współpracujących ze sobą, na przykład chłodziarkę do wina i ekspres do kawy i pasujące do nich szuflady AGD z akcesoriami. Innym przykładem jest okap Mythos Air Hub, który nie tylko służy jako wyciąg, ale również może poprawić jakość powietrza w domu, usuwając do 99,99% wirusów i bakterii.
Coraz większe znaczenie mają rozwiązania, które pomagają utrzymać urządzenia w nieskazitelnym stanie na dłuższy czas. Przykładem jest technologia F-Inox, którą nazywamy „formułą długowiecznego piękna”, zastosowana jest w kolorowej stali szlachetnej. Dzięki jej hydrofobowym właściwościom zlewozmywaki z linii Masterpiece mniej się brudzą.
Rośnie także popularność zaawansowanych systemów filtracji wody, które oferują inteligentne funkcje i zapewniają stały dostęp do wody najwyższej jakości, używanej do picia i gotowania. W tej dziedzinie wkrótce pochwalimy się nowym produktem.
Od zrównoważonego wykorzystania materiałów po zaawansowane technologicznie innowacje, kuchnia staje się nie tylko miejscem gotowania, ale też symbolem osobistego stylu i świadomych wyborów ekologicznych www.franke.pl
Anna Hennebole — Brand Manager Franke Home Solutions
Anna Hennebole zaczęła pracę w Grupie Franke 3 lata temu jako Brand Manager. Odpowiada za globalną komunikację i zarządza specjalnymi projektami/działaniami oraz kampaniami tworzonymi przy współpracy z agencjami na wielu rynkach i w różnych kanałach. W ramach Grupy bezpośrednio nadzoruje eventy, wystawy i showroomy począwszy od brandingu po kontrolę nad projektowaniem wystroju przestrzeni. Dzięki rozległemu doświadczeniu zdobytemu na stanowisku Brand Strategy Director zajmuje się tworzeniem propozycji wartości produktów poprzez opracowywanie kluczowych spostrzeżeń konsumenckich i w oparciu o najnowsze trendy.
Po ukończeniu studiów MBA na londyńskiej uczelni European Business School rozpoczęła karierę w branży reklamowej, gdzie przez 16 lat pracowała dla takich międzynarodowych agencji jak Ogilvy & Mother, Leo Burnett czy FCB Partners.
Zajmowała stanowiska Head of Business and Marketing Intelligence oraz Marketing Intelligence & Creative Insights Officer.
Jej doświadczenie zawodowe obejmuje różne sektory, w szczególności: dóbr luksusowych, mody, motoryzacji, AGD oraz produktów szybkozbywalnych.