Jak zaaranżować sypialnię, by dobrze spać? Co zdaniem ekspertów jest najważniejsze

Jak zaaranżować sypialnię, by dobrze spać? Co zdaniem ekspertów jest najważniejsze

Dodano: 
Oświetlenie w sypialni
Oświetlenie w sypialni
Problemy ze snem to często spotykany w dzisiejszych czasach problem. Podpowiadamy, co zmienić w aranżacji sypialni, by łatwiej zasypiać. Może w nam tym pomóc technologia!

Na problemy ze snem zwracamy uwagę głównie w marcu, w tym miesiącu, 17 marca przypada bowiem Światowy Dzień Snu. Nagle wszyscy jak jeden mąż radzą, co robić, by spać lepiej, głębiej i by budzić się wypoczętym. Doradzają odstawienie telefonów na godzinę przed planowanym pójściem do łóżka i zrobienie sobie relaksującej kąpieli. My jednak skupimy się na aranżacji sypialni. Jak ją urządzić, by lepiej spać. Przeczytajcie, co mają na ten temat do powiedzenia eksperci marki Somfy związani z branżą smart home. Od tej strony do kwestii problemów ze snem jeszcze nie podchodziliśmy.

Nowe technologie pomagają dobrze spać

Dobry sen zależy od wielu czynników – zarówno sposobu odżywiania czy aktywności fizycznej w ciągu dnia, jak i odpowiedniego przystosowania naszej sypialni.

Czytaj też:
Jak zaaranżować sypialnię, by zapobiec bezsenności?

Co wpływa na zdrowy sen

Wiadomo, że wnętrze wpływa w znaczący sposób na nasze samopoczucie. Ważna jest kolorystyka ścian w pokoju, w którym śpimy (jak ognia unikajmy energetyzujących barw), temperatura oraz temperatura barwowa światła, oraz jego natężenie. W dzisiejszych czasach nikogo więc nie powinno dziwić, że systemy smart home biorą pod uwagę także i te czynniki, które mają bezpośredni wpływ na jakość snu i dbają o właściwe oświetlenie czy temperaturę w domu przez całą dobę, także, gdy śpimy lub zasnąć usiłujemy.

Relaks przed snem

Potrzeba wieczornego relaksu jest jedną z zasad higieny snu. Zdarza się, że kłopoty z zasypianiem powoduje zbyt wysoki poziom stresu w ciągu dnia czy intensywny styl życia. Warto odnaleźć swoje metody na wyciszenie. Jedną z nich może okazać się aromaterapia, wykorzystująca naturalne olejki eteryczne do poprawy samopoczucia. Wystarczy zaaplikować kilka kropel olejku lawendowego do aromatyzera tuż przed snem, by zapewnić odprężenie.

Zaciemnienie w sypialni

Zbyt jasne oświetlenie w sypialni może być problematyczne podczas zasypiania. Ekspozycja na światło w trakcie snu zaburza wydzielanie melatoniny, potocznie nazywanej hormonem ciemności. Warto więc zadbać o całkowite zaciemnienie pomieszczenia. Zgaśmy wszystkie lampy przed pójściem spać oraz dokładnie zasłońmy okna. Możemy również założyć specjalną opaskę na oczy. W zapewnieniu odpowiedniego zaciemnienia w pokoju, w którym śpimy (problem ten pojawia się zwłaszcza latem, gdy dni są najdłuższe) pomocne mogą być rolety uszyte z tkaniny typu blackout i system smart home Somfy oraz centrala TaHoma® Switch, którą można zarządzać i regulować zaciemnienie sypialni w zależności od pory dnia. Rolety mogą automatycznie zamknąć się, kiedy nadejdzie pora snu i podnieść o poranku, aby łagodnie wybudzić nas i pozwolić nam przywitać nowy dzień.

Czytaj też:
Rośliny oczyszczające powietrze – piękne i pożyteczne

Temperatura w sypialni ma znaczenie

Właściwa temperatura w pomieszczeniu, w którym śpimy, pozwala szybciej zasnąć. Poprawia również jakość snu i zapobiega budzeniu się w ciągu nocy. W naszej sypialni termometry powinny wskazywać optymalnie 18-21 °C. Termostat radiowy V2 w połączeniu z systemem smart home pomoże kontrolować warunki w pomieszczeniach – dzięki wgranym scenariuszom zadba o redukowanie temperatury w odpowiednim momencie podczas snu lub uruchomi ogrzewanie. Wszystkie inteligentne urządzenia w domu możemy połączyć za pomocą jednego systemu, dzięki czemu będziemy mieli nad nimi wygodną kontrolę.

Czytaj też:
Tkaniny we wnętrzu. Aranżacja okna w salonie, 7 propozycji
Czytaj też:
Jak ustawić łóżko w sypialni, by lepiej się spało?

Opracowała:
Źródło: Somfy