Położona w samym sercu czeskiej Pragi restauracja łączy sztukę kulinarną, kulturę japońską, głównie tę popularną ze światem gier. Skąd taki pomysł? To proste – właściciele restauracji postanowili dać wyraz wszystkim swoim pasjom. O pomoc w aranżacji wnętrza poprosili architektów z pracowni SOA, Štefana Šulka i Lucię Kráľ.
Mozaika ułożona we wzór pikseli
Kluczowym elementem projektu graficznego jest wykorzystanie pikseli, które pojawiają się w całym wnętrzu, w tym na kafelkach tuż przy wejściu, przedstawiających „Czezillę” jako reprezentację czeskiego podejścia do japońskiego fenomenu kulturowego.
Zobaczcie zdjęcia z tego niesamowitego miejsca
Galeria:
Ramencraft, projekt wnętrza SOA architekti
Modne połączenie kolorów
Kontrastowe połączenie kolorów niebieskiego i jaskrawej czerwieni, przeplatających się w całym wnętrzu, nadaje restauracji dynamikę i żywotność. Barwy te nie tylko odświeżają przestrzeń, ale także podkreślają atmosferę szybkich przekąsek oferowanych przez restaurację. Podpatrzcie, jak ze sobą „grają”, bo coraz częściej będziecie je widzieli także we wnętrzach mieszkalnych – zestawienie barw (czasem też z fioletem) to hit sezonu! Najmodniejszy jest przy tym kobaltowy odcień błękitu.
Kabiny do siorbania zupy
Koncepcja Ramencraftu nawiązuje do kuchni „fast food”. Odwiedzający przy ladzie wybierają ulubiony wariant ramenu, a następnie szukają miejsce do siedzenia – z przodu, czyli bardziej na widoku, między wydzielonymi „kabinami” do niezakłóconego siorbania zupy lub z tyłu, gdzie dominuje klimat gier komputerowych.
Studio SOA – dzieci architektury
Studio zostało założone w 2015 roku przez Štefana Šulka, Ondřeja Píhrta i Ondřeja Lacigę. Nazwa SOA jest akronimem oznaczającym „Synowie Architektury”, choć dziś w zespole pracują też dziewczyny, więc należałoby mówić „Dzieci architektury”. Początkowo koncentrując się na projektach wnętrz i budynków mieszkalnych, obecnie SOA specjalizuje się w budynkach edukacyjnych i szkolnych. Praca studia opiera się na trzech podstawowych zasadach: pięknie, szacunku i odpowiedzialności. Dlatego klienta zawsze traktuje się jako członka zespołu.
Czytaj też:
U źródeł stylu japandi, czyli jak mieszkają młodzi JapończycyCzytaj też:
3 trendy wnętrzarskie, które będą rządzić w 2025 – co mówią eksperci